FANDOM

Codi Lyoko

Logo de Codi: Lyoko.

Codi: Lyoko és una sèrie animada francesa creada per Thomas Romain i Tania Palumbo a ľany 2003, produïda per Antefilms a la temporada 1 i per MoonScoop des de la temporada 2 fins ľúltima, en associació amb France 3 i Canal J. La sèrie utilitza ľanimació convencional per a representar el món real, i animació CGI en un món tridimensional anomenat Lyoko.

Argument

Una entitat digital malvada, anomenada XANA, pren possessió del control ďun superordinador, i ataca el món virtual de Lyoko creat per en Franz Hopper, un antic professor de ciències i a més el pare de ľAelita, i vol dominar el món. Ataca el món real intentant matar persones activant les torres, generalment només una, que actuen com enllaços al món real. Els Guerrers de Lyoko conformat per ľUlrich, ľOdd i la Yumi, han de virtualitzar-se entrant a uns escàners a la fàbrica, per a ajudar a ľAelita a trobar la torre activada de les quaranta-una dispersades sobre els cinc sectors de Lyoko: Gel, Desert, Bosc, Muntanyes i Sector 5, mentre que en Jeremie s’encarrega de detectar monstres, guiar-los en el camí i ajudar-los des de la fàbrica. ĽAelita ha de desactivar la torre entrant i posant el codi: Lyoko i així poder aturar ľatac del XANA contra el món real; llavors el superordinador (de vegades depenent de la magnitud de ľatac) pot tornar enrere en el temps moments abans de ľatac (això ho duu a terme en Jeremie), deixant que ningú (excepte el grup) pugui recordar qualsevol dels esdeveniments que van succeir, això és a causa de què són les úniques persones que s’han escanejat en els escàners. Per a complicar la situació, han de fer això mentre s’asseguren que ningú mori (perquè el tornar en el temps no pot tornar a la vida a aquests), guardar en secret les seves aventures i fer que ningú descobreixi Lyoko ni els interiors de la fàbrica, fent que aquests joves estudiants siguin normals i alhora guerrers en un món virtual.

Capítols

Preludi: El XANA es desperta

Article principal: El XANA es desperta

Aquests capítols consisteixen bàsicament en un extra de la temporada 3. Són dos capítols que en realitat és sols un però es divideix en dues parts. En aquests capítols es mostra com es coneixen els personatges. Al principi es pensava que ľAelita es deia Maia, però quan entra per a desactivar la torre recorda el seu nom real, ja que ho havia oblidat. També la Yumi és introduïda com la nova, coneix a ľUlrich, en classe de lluita. Ella li guanya per la qual cosa ľUlrich s’empipa i es va sense acomiadar-se. La Sissi és presa com part de ľequip, però tenia por ďanar a Lyoko, i per tant, al no escanejar-se, no era immune a les voltes al passat i van aprofitar, per a eliminar-la del grup per no ser de fiar.

Temporada 1

Article principal: Temporada 1

La primera temporada de la sèrie té poc desenvolupament, amb les úniques revelacions veritables que són fetes en el final. La resta dels episodis sembla ser sobretot de farciment. Fins al final, cada episodi consisteix que el grup descobreix un atac, ho detenen, i fan el retorn en el temps. Altres arguments secundaris són inclosos, per exemple les seves relacions ľu amb ľaltre i altres estudiants i professors en ľescola. Durant tot això, en Jeremie treballa en un programa per a materialitzar a ľAelita per a apagar el superordinador amb seguretat. Ell desenvolupa finalment les mesures del programa en el final, però el XANA intenta mantenir ľAelita lligada al superordinador, i indirectament a Lyoko.

Temporada 2

Article principal: Temporada 2

La segona temporada, en contrast amb la primera, és més enfocada, encara que una porció decent dels episodis és farciment. Ľanimació és més realista i detallada, i les personalitats ďen Jim i de la Sissi han canviat perceptiblement, encara que alguns rastres de les seves velles personalitats existeixen en una certa forma.

En el començament de la segona temporada, ľAelita viu a la terra i arriba al Kadic sota el nom ďAelita Stones presentant-se com cosina ďOdd, usant un certificat de naixement creat per en Jeremie. Un nou programa ďexploració creat per en Jeremie aconsegueix que ľAelita no necessiti romandre en Lyoko per a saber si hi ha activitat de XANA. ĽAelita comença a tenir visions ďuna vida que ella suposadament mai va viure, i mostren a un home anomenat Franz Hopper que pot tenir connexions a Lyoko.

Un cinquè sector es descobreix en Lyoko, i resulta ser el sector on habita el XANA, del com totes les seves dades poden ser aconseguits. Al mateix temps, el XANA comença a enviar un monstre en forma de medusa gegant anomenada Scyphozoa (cifosoa) per a robar la memòria de ľAelita. Finalment, es revela el propòsit veritable de XANA, igual que els orígens del superordinador, de Lyoko, i de ľAelita mateixa. Resulta ser filla ďen Franz Hopper.

Temporada 3

Article principal: Temporada 3

En la tercera temporada, ľAelita estant ja lliure del superordinador, el XANA dóna tornada la seva vista als sectors de Lyoko planejant suprimir tots els sectors i esperant portar la seva capacitat a ľequip de tenir accés a al sector 5. Usant la Scyphozoa per a posseir a ľAelita, el XANA pot utilitzar-la per a introduir el codi “XANA” en la torre principal de cada sector. Això dóna al XANA ľaccés complet al sector, després de la qual cosa ell pot suprimir-ho. Malgrat els seus millors esforços, el XANA té èxit finalment a suprimir els quatre sectors. Afortunadament, en Jeremie troba una manera de tenir accés al sector 5 directament.

Considerant que ells no són bastants contra ľenergia en augment del XANA, el grup decideix agregar a en William Dunbar a ľequip. Aquest demostra ser un error desastrós. En el primer viatge a Lyoko, el XANA, usant la Scyphozoa assoleix posseir-lo. Usant a en William, el XANA pot fàcilment dominar als altres guerrers de Lyoko i destruir la base de Lyoko. Ľacte fa el superordinador inútil. Dintre del superordinador buit, en William es transforma en una versió fosca de sí, ara posseït pel XANA a un grau fins i tot major (William-XANA). Després, en Jeremie aconsegueix un missatge xifrat ďInternet ďen Franz Hopper, que va sobreviure ďalguna manera a la destrucció de Lyoko.

En aquesta temporada, ľAelita ja és lliure pel que ja no necessita del Codi “Terra” per a ser materialitzada i obté un poder per a lluitar contra el XANA anomenat camps ďenergia; es tracta ďesferes que neixen del palmell de la seva mà capaces de desvirtualitzar als monstres del XANA ďun sol cop. La Yumi ha decidit pel que sembla acabar la relació amb ľUlrich, preferint ser només amics.

Temporada 4

Article principal: Temporada 4

En la quarta temporada, Lyoko no és completament destruït com sembla. En Jeremie i ľAelita intenten restaurar el sector 5, el que els permet continuar el seguiment de XANA. El grup té nous uniformes i armes més potents. Viatjant en el Mar digital (la xarxa ďInternet) en ľúltima creació ďen Jeremie, un vaixell submergible anomenat Skidbladnir (Skid), el grup es troba una sèrie de “rèpliques”, que són ďun sol sector de la recreació de Lyoko. Cadascuna ďaquestes rèpliques són controlades per una altre superordinador, que és al seu torn controlada per XANA. En Jeremie crea una forma de materialitzar els seus amics en el lloc en la Terra ďaquests superordinadors amb les seves capacitats intactes, el que els dóna el foc necessari per a desmantellar-los, tot alhora que continua la batalla contra William. En ľepisodi 94 (Lluita a mort), en Franz Hopper és destruït per dues mantes, segons abans que Aelita connectés amb el sector 5 per a acabar amb el XANA. La temporada acaba amb ľepisodi 95, anomenat “Records del passat”, on cadascun parla dels seus millors records abans de desactivar el superordinador. Aquí, Sissi els descubreix a tots el secret, i en Jeremie aprofita per a tornar enrere en el temps per última vegada.

Codi Lyoko: Evolució

Article principal: Codi Lyoko: Evolució

Codi Lyoko: Evolució és la continuació oficial de Codi: Lyoko creada per MoonScoop, que es va estrenar el 19 de desembre del 2012 a França, i es tracta de la cinquena temporada oficial de la sèrie de televisió francesa Codi: Lyoko.

Els personatges són interpretats per actors reals, així com els llocs a la Terra, però a Lyoko segueix ľanimació CGI 3D. MoonScoop va iniciar un petit càsting per a nois i noies francesos ďedats compreses entre els 14 i els 18 anys, per decidir qui interpretarà al món real els personatges de la sèrie. El XANA torna a la sèrie. Els Ninjas són uns nous enemics que van ser confirmats fa un temps, controlats pel professor Tyron, un nou antagonista afegit a Codi Lyoko: Evolució. N’hi ha un nou territori anomenat Còrtex, una nova rèplica creada pel professor Tyron que està connectada directament amb el superordinador. El terra ďaquest territori està compost ďelements que es connecten als mòduls entre si per formar el panorama mundial. Aquest terra canvia, i els Guerrers de Lyoko necessitaran un nou vehicle: el Megapod. Es composa de molts eixos i tubs que envolten a una petita rèplica planetària, el nucli de Còrtex. En aquest sector ľAelita troba pistes de la seva mare, ľAnthea, on la torna a trobar després de molt temps, però no s’arriben a veure en persona. Una altra de les grans novetats és que hi ha una setena protagonista que es diu Laura Gauthier.

Llibres

Article principal: Llibres

La quarta temporada Codi: Lyoko té una continuació alternativa en una coŀlecció de llibres escrits sota el pseudònim de Jeremy Belpois, per ľeditorial Estrella Polar. En ells, ľautor i protagonista explica les seves vivències a un diari:

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori