FANDOM

El XANA es desperta
Lyoko0
Títol original (francès) Le réveil de XANA
Títol en anglès XANA Awakens
Número total 0
Temporada 1
Estrena original 21 ďoctubre del 2006
Tipus de capítol Preludi
Llista de capítols
anterior
següent
Un godzilla de peluix

El XANA es desperta és el capítol 0 de Codi: Lyoko que pertany a la temporada 1 i va estrenar-se el 21 ďoctubre del 2006.

Argument

És un capítol dividit en dues parts. El capítol el van fer després de la temporada 3, encara que els fets que Descriu succeeixen abans del primer capítol de la temporada 1 (ďaquí el seu nom). En alguns països han anomenat a aquest preludi com capítol 0. En aquests dos capítols es mostra com es coneixen els personatges.

Primera part

En algun moment de ľany escolar, en Jeremie Belpois ensopega amb ľabandonada fàbrica buscant eines per completar els seus robots. En la seva recerca, es troba el laboratori i decideix activar el superordinador per veure el que té. Quan es dóna la volta a les pantalles accidentalment es desperta una criatura misteriosa de cabell rosa que immediatament es pregunta on és. Al matí següent, es presenta a ľUlrich Stern un noi nou a ľacadèmia Kàdic anomenat Odd Della Robbia, que serà el seu nou company ďhabitació. ĽUlrich en aquest mateix moment diu a ľOdd que es coneixeran lentament, i llavors ľElisabeth Delmas (Sissi) ve a dir-li a ľUlrich que es veuran en el seu dormitori a les vuit del vespre. A ľOdd immediatament li entra un interès per la Sissi malgrat ľafirmació de ľUlrich que ella està enamorada de ľUlrich. ĽOdd continua molestant ľUlrich després de classe amb acudits dolents, dient que al final del dia, ľUlrich no podrà viure sense ell. Durant un recés del matí entre les classes en Jeremie torna al laboratori per fer contacte amb la criatura misteriosa amb què es va reunir el dia anterior a la nit a la qual va posar de nom “Maia”. Mentre que ell és capaç de respondre a la seva pregunta ďon es troba, descobreix un món virtual anomenat Lyoko però no sap per què està allà. Quan la Maia dóna uns passos surt de la torre en la qual s’havia despertat, i fora ďella descobreix un gran bosc, i li mostra a en Jeremie una imatge del paisatge. Mentre que en Jeremie veu en un mapa hologràfic altres tres sectors amb diferents ambients, la Maia és abordada per dues llagastes que comencen a disparar contra ella. La Maia entra de nou a la torre i en Jeremie observa com els seus punts de vida es regeneren. Mentre que la Yumi Ishiyama compra alguna cosa ďuna màquina expenedora i s’allunya, ľOdd continua preguntant a ľUlrich sobre la Sissi, mentre ľUlrich li segueix dient a ľOdd que ell no és el seu tipus. Mentre en Jeremie intenta fer una selecció en la màquina de refrescs s’electrocuta, i un símbol misteriós idèntic a un que estava en els monstres de Lyoko apareix gairebé desapercebut en els botons de la màquina. ĽUlrich se’n porta en Jeremie a ľinfermeria on li assegura que en Jeremie estarà bé. Mentre en Jeremie es cura, ľUlrich assisteix a una classe ďarts marcials que consta només ďell sol, fins que apareix la noia japonesa vista breument abans. En Jim Morales és ľinstructor de la classe, i fa una broma comparant els noms de diverses arts marcials als plats ďun restaurant xinès i la Yumi li corregeix a en Jim ja que ella és japonesa. En Jim li explica als seus alumnes que una vegada que va ser atacat per un castor, mentre treballava com a guarda forestal al Quebec. La història fa que a la Yumi i a ľUlrich els entri un atac de riure, i li diuen a en Jim que hagués estat millor que ho expliqués després del combat, i cada un se’n va a casa. Quan ľUlrich torna al seu dormitori, es troba la cambra fet un desastre per culpa del Kiwi, el gos de ľOdd. Molest pel desordre, ľUlrich amenaça amb dir-li al senyor Delmas que ľOdd té un gos i se’n va. Mentre això succeeix, en Jeremie segueix treballant en el seu dormitori quan en el seu ordinador apareix el mateix símbol estrany que estava en els monstres de Lyoko i la màquina expenedora. ĽUlrich arriba al seu dormitori pels crits ďen Jeremie, i ell explica que els seus robots en miniatura el van atacar. ĽUlrich exigeix ​​saber el que està succeint després ďhaver estat rescatat. Després ďuna mica de persuasió, en Jeremie hi diu a ľUlrich que serà un secret. Després en Jeremie se’n porta ľUlrich a la fàbrica, li presenta la Maia i li dóna un resum sobre el que ha passat respecte Lyoko. També assenyala que la pantalla del seu ordinador en el moment en què els seus robots van atacar, tenia un símbol idèntic al dels monstres que van atacar la Maia. Preocupat pel perill que ľequip sembla plantejar, ľUlrich li suggereix a en Jeremie que truqui a la policia. En Jeremie està ďacord, però només a condició que materialitzin la Maia a la Terra, afirmant que va trobar alguna cosa que podria fer això possible.

Això els condueix a la planta de baix, on en Jeremie mostra la sala ďescàners. Però ľUlrich no es creu en Jeremie quan tracta ďexplicar el que els escàners poden fer, així que en Jeremie suggereix ľús ďun conillet ďíndies per provar-ho. ĽUlrich ràpidament diu que sap on trobar un i se’n va a buscar-lo, però és ràpidament seguit per la Sissi, que encara estava esperant ľUlrich a trobar-se, i ľOdd, que es va despertar pel segrest del Kiwi. Els dos troben la fàbrica, Ulrich coŀloca el Kiwi en un escàner obert i puja fins al laboratori per dir a Jeremie que ja pot iniciar el procediment. No obstant això ľOdd es fica a ľescàner sense adonar-se en ľintentar agafar Kiwi (sortint el gos de ľescàner) i ell és virtualitzat a Lyoko.

ĽOdd es troba en el sector del bosc vestit, al seu desconcert, com un gat de color lila de grans dimensions. A ell li agrada el lloc fins que els mateixos monstres que van atacar la Maia li tendeixen una emboscada, i ľUlrich suggereix que la Sissi i ell es virtualicen per ajudar-lo. Però la Sissi es fa enrere, i ľUlrich va a Lyoko com un samurai. Tenint en compte que les seves formes es creen sense necessitat de programació, en Jeremie assumeix que les seves formes es basen en el que els agradaria ser (encara que ľOdd diu que no li agradaria ser un gat de color lila).

Mentre la Sissi i el Kiwi van al laboratori on en Jeremie està guiant ľUlrich i ľOdd perquè trobin la Maia, els tres són atacats pels cables de terra. Abandonats per en Jeremie, ľOdd i ľUlrich entren en una torre i canvien de sector. Allà ľUlrich assenyala que una de les torres està iŀluminada de color vermell en lloc de blau, com totes les altres torres que han vist. Als dos molt aviat els tendeixen una emboscada per un grup de blocs que aviat els desvirtualizan de Lyoko, però no abans que ľUlrich se les arregli per destruir a un ďaquests monstres. Ells, una altra vegada al laboratori, salven en Jeremie, la Sissi i el Kiwi. Després que ľatac disminueixi, en Jeremie contacta amb la Maia i ľinforma de que estan bé. Mentrestant al sector de gel de Lyoko, la torre que Ulrich va veure abans, encara està iŀluminada de color vermell.

Segona part

Al matí següent ľOdd saluda ľUlrich i la Sissi en ľesmorzar revelant que s’havia pentinat “a ľestil Lyoko”. Mentrestant, en Jeremie continua la seva investigació de Lyoko. Ell explica a la Maia que ľUlrich i ľOdd tornen a la Terra si són desvirtualitzats a Lyoko, però no obstant això ella desapareixeria si fos desvirtualitzada. No obstant això en Jeremie descobreix que les torres serveixen com portals entre la Terra i Lyoko i creu que la torre vermella descoberta en el sector de gel es podria utilitzar per portar-la a la terra.

Els tres estan entusiasmats amb la idea però ľUlrich encara insisteix a apagar ľordinador, i en Jeremie promet que just després que materialitzin la Maia ho faran. La Sissi es dirigeix ​​a la pràctica ďanimadores i convida ľUlrich a veure-la, però ell li diu que no.

Mentrestant a Lyoko la torre activada emet unes pulsacions que van cap aquesta torre i s’escolta la Maia en el sector del bosc cridant en Jeremie, però com ell no respon, es posa en marxa pel seu compte. Ella va al sector de les muntanyes i és atacada per més monstres. Mentre tot això passa, Ulrich torna al gimnàs i s’involucra en una revenja amb la noia japonesa. Al final del combat, el qual va ser un empat, la noia es presenta com a Yumi. En Jeremie i ľOdd va a la biblioteca on en Jeremie investiga un programa anomenat “retorn al passat”. ĽOdd demana a en Jeremie que ľajudi en un treball i li posa el malnom ď“Einstein”.

Més tard, quan la Sissi torna a la seva habitació, és atacada per una esfera elèctrica que sorgeix de ľendoll i es queda inconscient. Ľesfera s’esvaeix i en Nicolas i ľHervé troben la Sissi i ľhi diuen al seu pare per portar-la a la infermeria, mentre que al gimnàs a ľUlrich i a la Yumi els ataca ľesfera elèctrica. Van a la fàbrica i es virtulizan a Lyoko, on la Yumi descobreix que va vestida de Geisha i la seva arma és un ventall bumerang. A la infermeria, la Sissi es desperta i presa del pànic s’oblida del seu secret i li diu tot al seu pare i en Jim. Ells no creuen la seva història, pel que els porta a la fàbrica, mentre a Lyoko la Maia, arriba a la torre just abans de ser desvirtualitzada.

Quan la Maia entra a la torre una pantalla flotant apareix donant-li un petit ensurt, ella toca una pantalla flotant i s’escriu un nom que diu “Aelita, Codi Lyoko”, i s’esvaeix ľesfera elèctrica. No obstant això apareixen la Sissi, el seu pare i en Jim, i en Jeremie prova el retorn al passat i tornen a la mateixa hora que en Jeremie havia estat electrocutat per la màquina expenedora. Sembla, però, que en Jeremie no recorda res de ľincident o gens del que ha passat des de llavors. Després que els tres li expliquen tot el que havia passat, la Yumi arriba a la conclusió que només els que havien estat escanejats pel superordinador poden recordar. La Maia insisteix que cal tancar el superordinador de totes maneres, creient que és massa perillós. També revela que el seu nom és en realitat Aelita, el qual el va veure a la torre. Mentre en Jeremie segueix buscant la materialització, finalment s’adona que Aelita havia estat atacada per una criatura anomenada XANA i havia estat utilitzant la torre de color vermell per llançar el seu atac. Després de ľocorregut la Sissi queda fora del grup i decideixen no apagar el superordinador, ara que saben com fer front als atacs del XANA, i en Jeremie seguirà trobant una manera de portar ľAelita al món real.

Curiositats

  • A la segona part del preludi, quan la Sissi parla al seu pare i en Jim del monstre elèctric, la prenen per boja i en Jim diu: És clar que sí!, i també un osset de peluix gegant. Això podria prendre com aŀlusió al primer capítol de la temporada 1 (Un godzilla de peluix).
  • En el preludi, quan el Kiwi "destrossa" ľhabitació de ľUlrich, surten del seu armari unes sabates idèntics a les ďen Jeremie, i dins de ľarmari també es veu una motxilla com la que utilitza en Jeremie per portar el portàtil, a més ďun dels monopatins de les clavegueres (veure foto aquí). A més, en un altre capítol, en el 61 (Sabotatge), en què en Jeremie ordena la seva habitació, comet un error en tancar la porta de ľarmari, obrint-se aquest de cop i veient-se el que hi ha dins, en Jeremie guardava unes sabates iguals a les de la Yumi (veure foto aquí).

Galeria

Vídeos

Codi Lyoko Especial (00) Àudio Català46:01

Codi Lyoko Especial (00) Àudio Català

Baixada

Successió de capítols

Capítol actual Capítol següent
0: El XANA es desperta 1: Un godzilla de peluix