FANDOM

La guerra freda
Lyoko45.jpg
Títol original (francès) Guerre froide
Títol en anglès Cold War
Número total 45
Temporada 2
Estrena original 18 de gener del 2006
Tipus de capítol Atac de XANA
Llista de capítols
anterior
Vertigen
següent
Records

La guerra freda és el capítol 19 de la temporada 2 i el 45 de Codi: Lyoko, i va estrenar-se el 18 de gener del 2006.

Argument

El capítol comença durant la nit, sona un advertiment del superescàner ďen Jeremie, i després s’apaga. Al matí, a Kàdic corre el rumor sobre ľarribada ďun famós periodista, anomenat TV (Thomas Vincent), que vol fer un documental sobre adolescents. ĽOdd vol fer un dels seus curtmetratges.

Quan ľhome arriba amb el seu camarógrafa, sembla groller i arrogant. No interfereix en el curs sense el permís de la senyora Hertz, i ignora ľOdd.

Durant la pausa, s’activa una torre, i els Guerrers de Lyoko van corrent a la fàbrica. S’enfronten contra el XANA en un petit grup ďabellots i els guanyen sense cap problema, però la torre es desactiva sola.

Ľoperació es repeteix diverses vegades, però els Guerrers de Lyoko no tenen temps per bussejar en les torres que es desactiven soles. ĽAelita i en Jeremie decideixen romandre al lloc per comprovar ľestat del superordinador.

ĽOdd alleuja ľestómac amb ľUlrich i la Yumi. Al laboratori, en Jeremie veu una altra torre activada i roman en aquest estat. A fora, el temps es deteriora sobtadament virant a una tempesta en un temps rècord.

Comença a nevar. En Jeremie avisa a la Yumi que ataca XANA un cop més, i la lleugera brisa va donar pas a una tempesta perfecta de neu, que al seu torn es converteix en un huracà. Els estudiants tenen gairebé difícil de refugiar dins dels edificis.

El fred intens i ďhivernació, combinat amb remolins de neu, els altres tres no poden ajudar a en Jeremie i ľAelita! Ľastúcia de XANA està donant els seus fruits.

Tot el coŀlegi es refugia en les calderes, mentre que la temperatura exterior de -20ºC. En Jim no deixa sortir a ľOdd, ľUlrich i la Yumi i els mana romandre a dins, mentre que la temperatura està pròxima a -40ºC.

Per empitjorar les coses, la Sissi i ľHervé estan tractant de defensar intenten sortir amb el cotxe ďen TV, però no ho aconsegueixen. Els Guerrers de Lyoko surten i porten la Sissi i ľHervé a les calderes. Quan intenten seguir a la fàbrica, un arbre cau sota les cames de la Yumi. La vida de la noia es veu amenaçada per la caiguda de la temperatura. ĽUlrich decideix quedar-s’hi per ajudar a la seva amiga i ľOdd va a la fàbrica.

A la fàbrica, ľAelita tracta de persuadir en Jeremie per deixar-la anar a Lyoko, tot i la Scyphozoa. És absolutament clar la torre. En Jeremie accepta. ĽAelita aterra sobre el gel, i pren una moto camí de la torre. A la Terra, els esforços de ľUlrich per treure-la segueixen sent inútil, mentre que la Yumi s’està morint a la neu.

Jeremie detecta monstres de XANA que volen en els talons de ľAelita. Aquest es gira i veu amb horror que la segueixen mantes, fora del sector 5, nous elements de prova de ľaugment de la força de XANA. Les mantes la bombardegen amb mines i ľAelita cau a terra, per benefici de la Scyphozoa.

ĽOdd apareix llavors congelat. En Jeremie el posa en un escàner i ľenvia a Lyoko: muntat en la seva planxa, fa fora la Scyphozoa, creua la paret del teixit de les mines de les mantes i deixa ľAelita als peus de la torre. Ell es gira per enfrontar-se a les seves enemigues mantes, però fins i tot ľescut no li protegeix la desvirtualització. ĽAelita entra a la torre, i entra el codi: Lyoko, parant la caiguda de la temperatura. ĽOdd de nou en estat de pànic, va al laboratori i en Jeremie inicia un retorn al passat, per salvar la Yumi i tota la ciutat.

Al dia següent, els herois no perden ľoportunitat ďinfligir una pena bona a en TV.

Curiositats

  • Un dels guants de la Yumi desapareix en una escena.
  • Ľescriptori ďen Jeremie conté diversos objectes en una escena.
  • Els cabells de la Yumi són del mateix color que els de ľUlrich després de caure-li el telèfon.
  • Les celles del director són de color gris després que Jim ha posat fusta a la caldera, abans que Jim està parlant del seu passat i quan s’ho mira.
  • Surt Aelita amb els alumnes a la sala de calderes, però, ľAelita està a la fàbrica (veure foto aquí).
  • És la segona vegada que XANA realitza un atac usant la força de la naturalesa (la primera vegada va ser el terratrèmol del capítol 13 D’un pèl).

Galeria

Successió de capítols

44: Vertigen 45: La guerra freda 46: Records

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori