FANDOM

La temptació
Lyoko38.jpg
Títol original (francès) Tentation
Títol en anglès Temptation
Número total 38
Temporada 2
Estrena original 7 de desembre del 2005
Tipus de capítol Atac de XANA
Llista de capítols
anterior
Interès comú
següent
Mala conducta

La temptació és el capítol 12 de la temporada 2 i el 38 de Codi: Lyoko, i va estrenar-se el 7 de desembre del 2005.

Argument

El capítol comença en una lluita començada en el sector del bosc de Lyoko, i ľAelita desactiva la torre. En Jeremie insisteix activar un retorn al passat, tot i que el XANA no ha atacat la Terra.

El grup es reuneix a la màquina de refrescs a punt de beure sense en Jeremie. Van aprofitar ľoportunitat per relacionar els fets: en aquests dies en Jeremie sembla debilitat i irritat. A classe, ell veu unes visions rares que està per un túnel blanc i negre. ĽAelita el troba molt sec i irritable, replicant que està treballant sobre el virus de ľAelita i, en dir-li que descansi, en Jeremie respon que el XANA mai descansa. Amb veu trista, ľAelita expressa la seva preocupació i quan en Jeremie estava a punt de dir alguna cosa, s’activa una torre.

A la cafeteria, el XANA posseeix la cuinera, Rosa, que es posa a disparar plats i altres estris com a projectils. La Yumi i ľAelita aconsegueixen desactivar la torre per si mateixes amb una mica ďajuda de la telequinesi i dels vehicles i de nou, en Jeremie llança un retorn al passat…

Tornen a la màquina expenedora, on els amics decideixen anar a ľhabitació ďen Jeremie. No obstant això, el troben inconscient. El director envia una ambulància per examinar al noi. En el seu subconscient, en Jeremie es veu atrapat en una mena de corredor blanc, on camina i fins va a una sortida sense acabar ďarribar, el seu estat és greu. Els seus amics fan una investigació.

En no trobar res inusual sobre la fàbrica i el programa del retorn al passat, opten a contracor en una recerca de la seva cambra, i descobreix les causes dels canvis en el comportament: un amplificador ďauriculars anomenat “ones cerebrals”. A més, se n’adonen ďalguna cosa sospitosa en ľequip. ĽAelita descobreix que el seu amic intentava fer-se més inteŀligent amb els retorns al passat, alguna cosa com el que el XANA fa per augmentar el seu poder.

Després de veure el seu diari, en Jeremie descriu ľús del casc, que va dissenyar a partir de les notes ďen Franz Hopper, que treballa en conjunt amb les declaracions en els retorns al passat. Un altre fragment del diari revela que tot i ser conscient del dany físic i mental que pateix, ľèxit que està convençut ďanar adquirint fa a en Jeremie decidir-se a no abandonar ľús del casc mentre li ajudi a trobar ľantivirus de ľAelita.

Mentre que els Guerrers de Lyoko pensen en alguna manera ďalliberar el seu nou amic ďaquesta dependència, el XANA va a ľatac de nou! Ell pren el control de ľambulància en què en Jeremie havia estat posat per anar a ľhospital a causa del seu estat, tanca les portes del vehicle, impedeix ľaccés a ľambulància, i comença a circular per la carretera. Sense pensar-s’ho, la Yumi va a la caça de ľambulància amb bicicleta, amb gran dificultat, aconsegueix pujar i tracta que en Jeremie desperti. En Jeremie es desperta just quan el XANA tria conduir ľambulància al mig del riu Sena. Després amb el temps es fica en ella. Els altres Guerrers de Lyoko van a Lyoko.

XANA materialitza tres taràntules, però ľOdd i ľUlrich fan una esquerda al gel i una taràntula cau al Mar digital. ĽAelita està en un pont prop de la torre, però les altres dues taràntules, que no han caigut al Mar digital, desvirtualitzen ľOdd i ľUlrich. ĽAelita desactiva la torre, però ľaigua entra al vehicle, amenaçant en Jeremie i la Yumi.

No tenen més remei que activar un retorn al passat, la Yumi truca a la fàbrica, i en Jeremie aconsegueix donar-li les instruccions per llançar el retorn just abans que ľaigua els cobreixi. Un cop salvats, en Jeremie destrueix el casc sense remordiment, abans ďadonar-se que, a més, tot el que havia descobert a través de ľobjecte estava malament. Ľaccident cerebrovascular podria ser el XANA. També diuen que els descobriments ďen Franz Hopper els superen.

Curiositats

  • Quan a ľUlrich se li demana fer un retorn al passat, afirma sap que ell no sabia fer-la, tot i que ell ľha llançat amb èxit al capítol 35 (Apostar sobre segur).
  • Com pot parlar ľAelita a ľUlrich des del superordinador de la fàbrica sense el micròfon?
  • Els embenats de ľAelita estan invertits abans ďentrar a la torre al principi del capítol.
  • El teclat de ľordinador de Jeremie desapareix quan destrueix ľamplificador ďauriculars, les ones cerebrals.
  • La ordinador portàtil canvia quan la Yolanda entra el moment en què ella va cridar a ľhospital i quan li diu a ľAelita que en Jeremie estava somiant.
  • La porta del dormitori està oberta quan ľUlrich li va preguntar a en Jeremie si no tenien un, sinó dos enemics.
  • Quan ľUlrich agafa el micròfon de la fàbrica no té cables i, a continuació, desapareix després de la Yumi hagi respost que no, i quan ľUlrich introdueix les coordenades del retorn al passat el micròfon desapareix de la seva orella esquerra.
  • El bigoti i les celles del director són grisos quan li diu a la infermera que hi ha papers per signar, les celles tornen a ser grisos quan la infermera diu “Ei, la meva ambulància!”.

Galeria

Successió de capítols

37: Interès comú 38: La temptació 39: Mala conducta

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori