FANDOM

Música mortal
Lyoko18
Títol original (francès) Musique mortelle
Títol en anglès Killer Music
Número total 18
Temporada 1
Estrena original 31 de desembre del 2003
Tipus de capítol Atac de XANA
Llista de capítols
anterior
Amnèsia
següent
Frontera

Música mortal és el capítol 18 de Codi: Lyoko que pertany a la temporada 1 i va estrenar-se el 31 de desembre del 2003.

Argument

El capítol comença amb què ľOdd està escoltant música mentre que ľUlrich està estudiant (o intenta estudiar) per a un examen (la cançó es diu “Sé que no ťatreviràs!”. Afirma que ningú sap qui va escriure aquesta cançó. Després ľOdd comença a molestar ľUlrich per a que escolti la música també, Ulrich s’allunya i va al dormitori ďen Jeremie, on en Jeremie treballa en un robot. ĽOdd es queda amb el Kiwi i segueix escoltant la música, però de sobte es desmaia al llit mentre el Kiwi salta, apaga la música amb la pota i es posa a bordar per demanar ajuda.

ĽUlrich acaba dormint a ľhabitació ďen Jeremie, però constantment es desperta durant la nit a causa ďen Jeremie, segons sembla, parla en somnis de ľAelita, i té vergonya quan ľUlrich ho descobreix. Ella, mentrestant, està en una torre.

ĽOdd no arriba a esmorzar, en Jeremie es preocupa per la seva absència però a ľUlrich li és igual. A la cafeteria, la Sissi també està escoltant la música, i en Nicolas i ľHervé no saben quin tipus de música és, i ella els diu que han ďaprendre més.

Al matí arriba la Yumi. Més tard assisteixen a classe, i quan ľOdd no es presenta per al seu examen, van i intenten trobar què va passar amb ell. El troben somrient i no obstant això, inconscient i el porten a la infermeria.

La infermera s’assabenta que el pols de ľOdd és perillosament baix, i el transporta a ľhospital, i ľUlrich i en Jeremie volen anar amb ell. Al principi el senyor Delmas no els deixa sortir de ľescola, però al final comprèn que són els seus amics i els deixa acompanyar. La Yumi es queda.

Mentrestant, es desmaia la Sissi per culpa de la seva música, i la Yumi s’adona que és la cançó. En Jeremie contacta amb ľAelita, i ella va a veure si nota pulsacions. La Yumi va a la fàbrica, i crida a en Jeremie dient que la música que ľOdd s’havia baixat la nit anterior va ser feta pel XANA, segons sembla, és una forma ďatac disfressada de cançó, però que en realitat era una barreja de sons de música tecno feta perquè el cor de qualsevol que ľescolti vagi gradualment parant de bategar, i el XANA, usant els mitjans massius de comunicació, estava tocant la cançó a tots els racons possibles per atacar la major gent possible. Molt aviat tota ľescola (i més tard tota la ciutat) està inconscient, i el XANA fins i tot ataca la infermera Yolanda Perraudin. Mentrestant, en Jeremie conversa amb ľAelita sobre possibles torres activades.

En Jeremie i ľUlrich arriben a la fàbrica i la Yumi està en camí. En Jeremie virtualitza ľUlrich en el sector de les muntanyes, i es troba amb ľAelita. Més tard arriba la Yumi, i en Jeremie també la virtualitza a Lyoko per ajudar ľAelita. Són atacats per un grup de blocs, que aconsegueixen congelar ľUlrich.

En Jeremie està mirant la televisió, que parla sobre una epidèmia desconeguda que està atacant Boulogne-Billancourt. Llavors es veu un munt de gent tirada a terra, inconscient com ľOdd i els altres.

ĽUlrich està congelat durant 3 minuts. Llavors apareix la Yumi, i juntament amb ľUlrich van a protegir ľAelita. La Yumi sobreviu i corre amb ľAelita a la torre. ĽUlrich se sacrifica per les dues i és desvirtualitzat. De sobte, la música comença a tocar a la fàbrica. En Jeremie aconsegueix programar un retorn al passat abans que ell es desmaii també. ĽUlrich, que surt pels escàners, acaba quedant inconscient.

ĽAelita i la Yumi salten per unes pedres flotants. La Yumi gairebé cau al Mar digital, però ľAelita continua. Ella fa uns salts en unes pedres giratòries, i aconsegueix entrar a la torre. Però abans que tot París (i aviat el món sencer) mori, ľAelita desactiva la torre, s’activa el retorn al passat i tot es remunta als dies abans de ľexamen.

Aquesta vegada, ľOdd es baixa una melodia diferent anomenada “Sota el meu cobert” pels Subsònics, que segons ell és una cançó que “una màquina” mai hagués escrit. ĽOdd s’estarà referint al XANA? Així acaba el capítol, i ľUlrich es queda amb ľOdd a la seva habitació.

Curiositats

  • Quan la Yumi es va tapar les orelles a la infermeria, va poder escapar sense desmaiar-se. Quan ľUlrich es va tapar les orelles a la fàbrica, sí es va desmaiar.
  • Quan ľUlrich va ser colpejat per un llamp congelador ďun bloc, simplement es va congelar. En capítols anteriors, el raig al congelar-se es va desvirtualitzar. Potser en capítols anteriors, la desvirtualització va ser provocada per tenir pocs punts de vida, i no va resistir ľatac.
  • En ľescena en què ľUlrich està demanant a en Jeremie si pot estudiar en el seu dormitori, la posició ajupida ďen Jeremie li fa semblar no-humà i més de mico.
  • És la primera vegada que ľOdd i la Sissi tenen un gust en comú.
  • El XANA va haver de pujar la cançó a Internet.
  • És ľúnica vegada que es parla dels somnis ďen Jeremie amb ľAelita.

Galeria

Capítol

Successió de capítols

17: Amnèsia 18: Música mortal 19: Frontera