FANDOM

Motí
LyokoE22
Títol original (francès) Mutinerie
Títol en anglès Mutiny
Número total 117
Temporada 5 (Evolució)
Estrena original 15 de desembre del 2013
Tipus de capítol Atac de XANA
Viatge amb ľSkid
Llista de capítols
anterior
Falses semblances
següent
El pitjor dia ďen Jeremie

Motí és el capítol 22 de Codi Lyoko: Evolució i el 117 en total, i va estrenar-se el 15 de desembre del 2013.

Argument

A la fàbrica, en Jeremie i la Laura estan treballant en el virus, al final la Laura ľacaba pel que el virus està llest i ja el poden executar quan decideixin. A ľascensor, la Laura li pregunta a en Jeremie per què no vol executar el virus ďuna vegada si el XANA és summament perillós. En Jeremie li diu que si destrueixen al XANA, Còrtex es destruirà, i desapareixerà ľesperança de ľAelita per trobar la seva mare, Anthea. La Laura diu que és una idea ridícula, el XANA és un perill que no ha de prendre’s a la lleugera, però en Jeremie diu que sap què està fent.

A Kàdic, en William es troba amb la Yumi i li ofereix un llibre de poesia que creu li podia agradar, però la Yumi li diu que té un examen de matemàtiques per estudiar i es retira. La Laura apareix i li diu a en William que tots dos són molt semblants i malentesos, i el convida a unir-se a la seva causa per destruir el XANA ara. En William no diu res i assenteix amb el cap.

En Jim ha creat una carrera ďobstacles per tot el coŀlegi per a la classe ďeducació física i val la meitat de la nota, la qual cosa és una mala notícia per en Jeremie. ĽAelita se n’adona que en William no està i la Yumi es veu preocupada. En William està a les clavegueres qüestionant-se sobre la decisió ďanar a realitzar la missió no autoritzada en aquest moment i amb només dues persones. La Laura virtualiza en William al sector 5 i ell pren el comandament de ľSkid.

La Yumi està molt preocupada per ľabsència del seu amic i decideix anar a esbrinar on està, demanant-li a ľAelita que la cobreixi per ella. Al Mar digital, en William s’enfronta a tres peixos i els destrueix. Arriba a Còrtex i la Laura intenta enviar-li el Megapod. La Yumi troba el llibre de poesia en el terra prop de ľentrada a les clavegueres i en veure la tapa oberta, crida a ľAelita i es dirigeix al laboratori.

La Laura té un problema per enviar el Megapod, no ho ha fet mai. Llavors apareixen quatre crancs, en William diu a la Laura que es doni pressa ja que són massa per lluitar pel seu compte. Un cranc fa que caigui a la vora, i llavors apareix la Medusa. En William diu la Laura que el desvirtualitzi, però ella no entén ľamenaça que planteja la Medusa. En William s’impacienta i intenta agafar la seva espasa que havia caigut, però un cranc la destrueix amb una pota. La Yumi arriba al laboratori i exigeix respostes, però la Laura no vol explicar, i la Yumi se n’adona que en William està virtualitzat. A Còrtex, en William no aconsegueix escapar i és posseït per la Medusa que li clava els seus tentacles. El noi és envoltat per una aurèola negra, i apareix ľUll del XANA en el seu front i les parts vermelles es tornen verdes, està sota el control del XANA.

La Laura no entén el que està passant, la Yumi li explica dient que abans que ella arribés, en William va estar posseït durant mesos per la Medusa, i decebuda, crida als altres. A Kàdic, els altres s’amaguen per discutir la situació, en Jeremie assenyala que no solament ha posat en perill en William, sinó també al virus que acabarà amb el XANA. ĽOdd es queda per ser el millor en ocupar-se ďen Jim, i els altres van al laboratori.

La Laura creu que tenia raó no dubtant a prendre riscos. En Jeremie entra i pregunta sobre el virus, i la Laura diu que en William no el portava i no ľhi anava a donar fins que sigui necessari, així que està segur. La Yumi, ľUlrich i ľAelita es virtualitzen a Còrtex, pugen al Megapod i emprenen la cerca del seu amic. Després ďun problema amb unes llagastes que es posen damunt del Megapod, es desfan ďells i segueixen el seu camí. Arriben al nucli i en baixar es troben amb la Medusa amb en William connectat als seus tentacles sota el control del XANA, i dirigeix a un esquadró de crancs. El fet que la Medusa tingui en William connectant els seus tentacles indica que no el té posseït completament. Els Guerrers de Lyoko no poden apropar-se, per la qual cosa s’amaguen sota el Megapod. ĽUlrich suggereix que intentarà raonar amb ell mentre la Yumi i ľAelita distreuen als crancs.

Ho fan, i en William-XANA es posa a lluitar amb ľUlrich. Quan la Yumi i ľAelita s’apropen prou, llavors Aelita vola i els crancs cometen ľerror de seguir-la a ella sola, la Yumi ho aprofita i talla els tentacles. Els monstres de XANA esclaten, en William torna a la normalitat i els agraeix per salvar-lo. En aquest moment arriba ľOdd, que queda decebut en veure que tot ha acabat.

Al laboratori, diuen que la Laura ha anat molt lluny aquesta vegada, i en Jeremie diu que està expulsada per traïdora i imprudent, i llançarà un retorn al passat. La Laura no està preocupada per que no ľafectarà en haver modificat el programa, però en Jeremie diu que ha aconseguit modificar-lo i ja no recordarà res de Lyoko i la fàbrica. El capítol acaba amb el retorn al passat i la Laura sense recordar res.

Curiositats

  • Primera i única aparició de la Medusa a Codi Lyoko: Evolució, no apareixia des del capítol 90 (Doble identitat).
  • En William es veu una mica nerviós amb ľaparició de la Medusa, pel que es pot dir que li té por a ella (possiblement a causa que el va posseir anteriorment).
  • És la primera i única vegada que en Codi Lyoko: Evolució algú és posseït.
  • Es descobreix una forma de modificar el retorn al passat de manera que pugui esborrar els records sobre Lyoko i el superordinador, possiblement fins i tot de persones que ja hagin estat escanejades. Abans de llançar-la, en Jeremie explica que ho ha aconseguit modificant el programa perquè la corba espai-temps accentuï els seus efectes sobre una persona determinada (en aquest cas, la Laura).
  • Ľespasa ďen William no canvia de color juntament amb el seu vestit.
  • És la primera vegada que algú lluita sobre el Megapod.
  • És la segona vegada que la Medusa atrapa en William.

Galeria

Vídeos

Codi Lyoko Evolució - 22 (117) - Motí (català)23:01

Codi Lyoko Evolució - 22 (117) - Motí (català)

Capítol

Successió de capítols

116: Falses semblances 117: Motí 118: El pitjor dia ďen Jeremie