FANDOM

Skidbladnir
Lyoko70
Títol original (francès) Skidbladnir
Títol en anglès Skidbladnir
Número total 70
Temporada 4
Estrena original 16 ďagost del 2007
Tipus de capítol Creació de ľSkid
Llista de capítols
anterior
La sala dels cops
següent
Viatge inaugural

Skidbladnir és el capítol 5 de la temporada 4 i el 70 de Codi: Lyoko, i va estrenar-se el 16 ďagost del 2007.

Argument

El capítol comença a altes hores de la nit. Els Guerrers de Lyoko són a la fàbrica: en Jeremie està en ľequip i ľAelita utilitzant el seu portàtil mentre ľOdd juga amb una pilota i ľUlrich i la Yumi estan dormint “enganxats” a la paret. En Jeremie revela que està programant un submarí virtual i ľOdd llança la seva bola fent que es disparen a través de la pantalla de ľordinador, però en Jeremie li diu a ľOdd que calli, ja que despertà “la parelleta”, referint-se a la Yumi i ľUlrich, i la Yumi una mica somnolenta es desperta. En Jeremie i ľAelita activen un programa al mateix temps, creant una nova sala a la zona nucli del sector 5, en Jeremie diu que actuarà com un ganxo per al submarí. ĽOdd dóna a la nau un nom en clau: Melanie (la noia amb la que està sortint). Ľequip surt de la fàbrica després que en Jeremie i ľAelita executen el programa de construcció de la nau, que afirmen que han ďestar de tornada abans de les 16:00 per començar la segona etapa de la fase de construcció, sinó les dades de els vaixells es coŀlapsarien sobre ells mateixos com un forat negre. De tornada a Kàdic, ľAelita va a ľhabitació ďen Jeremie on continuen treballant en el programa quan en Jim els enxampa i li diu a ľAelita que està castigada per estar al dormitori de nois després ďapagar els llums i que aniran al senyor Delmas al matí.

Al matí següent, el director li diu als dos per ignorar els problemes ètics que Kàdic té el propòsit ďensenyar i quan protesten que estaven estudiant en conjunt, el director els castiga la biblioteca durant tota la tarda. En Jeremie diu que aquest és el pitjor moment possible, ja que ara no podria ser capaç ďarribar a la fàbrica per tal ďexecutar el programa, ľOdd suggereix ľús del dinar per fer una escapada falsa dient que alguna cosa que va menjar no estava ďacord amb ells i han ďanar a la infermeria, quan ľUlrich diu que el menú és Bravioli, en Jeremie diu que el pla funcionarà. No obstant això, el pla és destrossat per en Jim, que li diu a en Jeremie i ľAelita que van a dinar amb ell perquè pugui portar-los a la biblioteca ràpidament. Al menjador, ľOdd intenta enganyar en Jim per telèfon i li va dir que havia guanyat la loteria. No obstant això, en Jim se n’adona ďaixò i ràpidament, renya ľOdd. En Jeremie i ľAelita són portats a la biblioteca mentre ľOdd intenta una altra distracció mitjançant ľús ďun ratolí robot de joguina per espantar en Jim, que de nou no funciona. En Jim confisca els mòbils ďen Jeremie i ľAelita i li diu a en Jeremie per tancar el seu ordinador portàtil. ĽOdd i ľUlrich intenten mirar per la finestra i en Jeremie utilitza el seu rellotge per intentar fer un senyal que reflecteix la llum. La Yumi, a continuació, apareix i identifica el senyal com el codi Morse (indicant que ella i ľHiroki el fan servir per comunicar els secrets dels seus pares) dient que en Jeremie diu SOS Melanie fàbrica William.

En parlar, en William-XANA vola en un esquadró de tres mantes en la nova entrada del pol nord del sector 5 en ľhangar del vaixell. El cos principal de la nau sembla gairebé complet i es troba suspès entre quatre suports electrònics de grans dimensions. En William-XANA li diu als cucs i mantes que disparin. Mentre ľUlrich, la Yumi i ľOdd es troben a la fàbrica, en Jeremie i ľAelita intenten una distracció en la forma en què ľAelita demana consell ďen Jim com ell diu que va ser una vegada un professor de matemàtiques a ľAmazones. Mentre que ľAelita el distreu, en Jeremie utilitza el seu ordinador per comunicar-se amb la fàbrica. Mentre ľOdd, ľUlrich i la Yumi arriben al laboratori, en Jeremie es connecta amb la Yumi per Messenger que conté les instruccions de virtualització. La Yumi es queda al laboratori mentre ľOdd i ľUlrich van a la sala ďescàners, després amb èxit la Yumi virtualitza ľOdd i ľUlrich en la plataforma ďarribada del sector 5 i diu que ha de donar-se pressa perquè si els escuts de la Melanie es queden sense energia seria destruït. ĽOdd i ľUlrich arribar a ľascensor i després prenen ľascensor fins a la perxa. En Jeremie continua retransmetent instruccions, però es veu truncada pel senyor Delmas qui es presenta i li confisca ľordinador portàtil, quan tracten de protestar el director els ignora i se’n va amb en Jim que custodiava la porta.

A Lyoko ľascensor arriba a la suspensió, ľOdd puja per sota ďella i utilitza diversos pols i els tubs es mouen sota de la passareŀla de la perxa per no ser detectat pels monstres. ĽUlrich porta en William-XANA en un duel que fa ľUlrich perd un de les seves katanes; en William-XANA, també es permet, en un joc extra de mantes. Mentrestant ľOdd se les arregla per fer front a alguns dels cucs, i amb astúcia en William-XANA puja en la seva manta. ĽUlrich i la Yumi diuen que en Jeremie i ľAelita han ďarribar a la fàbrica ara. La Yumi truca a ľHiroki i demana la seva ajuda i (amb una mica ďajuda ďen Johnny) està ďacord. Els dos van de nou a Kàdic i agafen el Kiwi de ľhabitació de ľOdd i el posen dins la biblioteca, en Jim pensa que és un truc, però després s’adona que és de veritat i el persegueix, i ľAelita i en Jeremie s’escapen. ĽOdd segueix prenent les mantarrayas, mentre que ľUlrich segueix lluitant sense armes després de perdre un de les seves katanes a la vora de la passareŀla de suspensió i ľaltra en ser incrustada en un dels braços de suport. ĽAelita i en Jeremie arriben a la fàbrica amb 8 minuts per al final, i la Yumi i ľAelita van als escàners. ĽOdd és desvirtualitzat per una manta. En William-XANA està a punt de donar un cop final quan un ventall li dóna a la banda mentre la Yumi i ľAelita arriben a ľascensor. La Yumi i ľAelita destrueixen les mantes i ľUlrich se les arregla per recuperar un de les seves katanes. No obstant això en William-XANA aconsegueix agafar-la i apunyala ľUlrich al pit. En William-XANA s’aixeca ďun salt a la part superior de la nau i aconsegueix dstruir un gran escut amb barra la força oneja a baix del cos sencer del vaixell. En Jeremie diu que si el vaixell rep un altre cop més que tot ha acabat. ĽAelita destrueix les últimes mantes, mentre la Yumi llança els seus ventalls. No obstant això en William-XANA els desvia i està a punt de destruir els escuts de nou quan ľAelita evoca un camp ďenergia enorme que desvirtualitza en William-XANA. En Jeremie finalitza la programació del vaixell amb el programa bàsic, completant la totalitat de la construcció del vaixell.

Més tard, a ľErmita, ľequip analitza els possibles noms per al vaixell que no sigui Melanie, Jeremie suggereix Nautilus però els altres pensen que és massa original, ľAelita entra llavors a les mans un llibre sobre els mites víkings i llegendes i els mostra una fotografia ďun vaixell que sempre aconsegueix el seu destí, sense importar el que va passar: ľSkidbladnir, ľAelita suggereix el nom i els Guerrers de Lyoko estan ďacord, i ľOdd suggereix que ľanomenin Skid per abreujar. ĽUlrich es pregunta com en Jim reaccionarà quan es va assabentar que havien desaparegut i en Jeremie diu que no ľhavia vist des que va sortir corrent darrere del Kiwi. Ľescena canvia a en Jim corrent pel campus cridant que ell trobarà el gos.

Curiositats

  • Aquí es descobreix que la Yumi sap el codi Morse.
  • La Yumi i en Jeremie utilitzen el Messenger.

Galeria

Capítol

Successió de capítols

69: La sala dels cops 70: Skidbladnir 71: Viatge inaugural